Assalamualaikum

mereka tak bijak berdusta

mereka tak bijak berdusta
mereka xmampu berdusta

CAUTION

Kenangan

Tahun 1 Ptpl Kkm Batch Purple Slideshow: Pacifist’s trip to Shah Alam, Selangor, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Shah Alam slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Monday 7 February 2011

SEJARAH. Sebuah fakta atau sekadar teori.

Bismillahirrahmaanirrahim...
Assalamualaikum...
Sebelum ini dalam status Facebook aku. Aku pernah berpendapat bahawa sejarah merupakan sebuah teori dan tidak pernah lebih dari itu.



Mungkin ada di antara insan-insan di dunia fatamorgana ini yang tidak puas hati dengan pendapat yang aku kemukakan tapi inilah hakikat yang sebenarnya berlaku.
Apa sahaja yang kita belajar di sekolah tentang sejarah adalah sebuah pembohongan. Apapun sekali lagi aku beritahu kamu. Apa sahaja pendapat yang seseorang lontarkan mengenai sejarah adalah satu teori. Begitu juga aku.
Maka menjadi obligasi anda untuk mencerna ilmu yang aku beri. Dan terpulang kamu untuk percaya atau tidak.
Lagipun aku bukannya pelajar jurusan sejarah pun. Tiada PhD. bergulung-gulung pun macam Darwin. Malah SPM pun sangkut-sangkut. Huhu.
Sebagai eksposisi adalah lagi baik aku beritahu bagaimana aku mendapat ilham untuk buat karangan mengarut ni.
Semasa beberapa bulan lepas aku ada tengok video dalam Facebook(fb) berkenaan sejarah dan aku yakin kebanyakan kamu pun pernah tengok kan??
Jadi, aku ni sekadar penggerak domino agar perbincangan ini makin hangat dan tak masuk akal.
Firstly, aku nak kamu semua tahu yang aku ni seorang yang berfikiran logik dan panca langkah.
Jadi, kalau aku bukan seorang muslim pada hari ini mungkin aku adalah seorang aties (nauzubillah). Syukur aku seorang muslim. Maka takkan ada kepincangan dalam teori aku ni. InsyaAllah. Sejarah mempunyai tiga peringkat iaitu pra, sejarah, dan pasca.
Perbincangan ini tidak akan lengkap kalau tiada perbincangan prasejarah.
Jadi, aku pun cerita lah secara terperinci tentang zaman pra sejarah.

ZAMAN PRA...

Melalui teori yang pernah aku dengar mengenai penciptaan alam dari pakar-pakar evolusioner. Alam tercipta dari sebuah cahaya.
Cahaya yang tiada sumbernya (pelik betul).....mmm... Kemudian cahaya itu tetiba terperangkap sebab adanya tekanan graviti yang entah dari mana datangnya graviti itu... Wallahualam. Kemudian cahaya tersebut termampat dan terwujud pula hidrogen(H)....pasti H bertukar menjadi helium(He) (macam cerita Dragon Ball pula) dan seterusnya..... dan akhirnya "kaaaboooom"....
One of the greatest explosion in the universe....called Big Bang.... Kemudian alam tersebar dan membesar... muncul pula  bintang-bintang dan planet-planet... One of it is "Al-Ard"...yang kemudian dilanggar Planet X. Seterusnya diserang meteor dari langit yang membawa komposisi kimia unik seperti "Al-Hadid".... Kemudian ada wujud pula secara tetiba pada permukaan bumi protien yang bercantum secara sendiri dan mewujudkan makhluk air seni yang tahan lasak.. Entah macam mana makhluk itu menjadi ikan dan makhluk air yang lain.. Dan secara tetiba berlaku evolusi besar-besaran yang mana binatang air itu tetibe boleh ada kaki dan boleh hidup di darat......(logik kah ini???)  Tetapi bagi orang yang kononnya berfikiran logik seperti Darwin dan konconya dalam komunisme yang menolak 100% kewujudan tuhan.... Ia adalah logik... Bagi mereka adalah logik sekiranya ada segumpal tanah yang mengering sendiri dan menjadikan diri mereka  kuboid-kuboid yang sama saiz dan menyusunnya sendiri sesama sendiri membentuk sebuah dinding teguh tanpa sebarang bantuan tenaga manusia, mesin mahupun apa sahaja, kecuali keupayaan dari tanah itu sendiri....(back to Communism Theory) Kemudian salah satu dari makhluk darat itu menjadi monyet yang kemudian berubah secara beransur menjadi manusia... Adakah anda megaku anda adalah cucu beruk....hahaha... Mengakulah anda kerana anda percaya kewujudan zaman paleolitik, mesolitik, logam dan sebagainya.... Kerana asas kepada teori zaman paleolitik ialah manusia berasal dari beruk yang tak tahu buat apa-apa.....(to be continued)

No comments:

Post a Comment