Assalamualaikum

mereka tak bijak berdusta

mereka tak bijak berdusta
mereka xmampu berdusta

CAUTION

Kenangan

Tahun 1 Ptpl Kkm Batch Purple Slideshow: Pacifist’s trip to Shah Alam, Selangor, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Shah Alam slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Monday 7 February 2011

1 lg kisah yg sjrh tlh berbohong pada kita...part 1(smbgn:btul ke manusia dari beruk??)

assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh......
maap krena lama menghilang...selama beberapa hari sye buntu sebab netbuk saya dah tak mahu berfungsi lagi...
idea telah mencurah ke ladang gandum tapi hasil xbisa dituai gara2 penyantas gandum nya dah tak berfungsi dengan sempurna....
papepun saya ingin mulakan semula teori saya yang tergendala asbab permasalahan yang tak dapat dielakkan...

mmmm.....



apalagi yang sejarah berbohong pada kita.....

apabila saya berbicara tentang manusia berasal dari beruk terus fikiran saya menjangkau ke zaman perang dunia ke2....
mengapa??.....sebab teori tersebut diasaskan oleh darwin....seorang aties.....maka sdah pasti dia seorang pendokong komunisme yang menolak 100% kewujudan tuhan...

seperti yang kita tahu ketika perang dunia ke2 berlangsung ada 3 kuasa besar merebut tanah jajahan di muka bumi.....siapa mereka......secara kasar saya memberi nama mereka sebagai britain(kapitalis),jerman(nazi)dan rusia(komunis)...

sebelum saya mula membentangkan hujah teori saya adalah lebih baik saya menceritakan latar belakang ke3tiga kuasa besar ini dengan cara saya.....

pertama adalah britain merupakan negara kapitalis.mereka adalah insan2 yang(kononnya)berhati murni...mengiktiraf raja @ ratu sebagai pemimpin negara dan menyebarkan agama mereka kerana mereka percaya kepada kewujudan tuhan dan kuasa tuhan....dan apa yang mereka bawa kedunia yang mereka jajahi ialah apa yang saya nyatakan tadi....

seterusnya adalah rusia(komunis)1 blok kuasa yang hebat yang berjaya menakluk hampir kesuluruhan utara peta dunia dari alaska hingga ke timur jerman...merupakan negara komunis yang percaya pada konsep kesamarataan skaligus menolak konsep ketuanan raja dan ratu.menolak secara total fahamn kapitalis seperti mana kapitalis menolak fahaman mereka....tidak percaya kewujudan tuhan...maka tidak hairan la charles darwin mereka teori bodoh manusia berasal dari beruk semata2 utk meyakinkan dunia fahaman yang mereka bawa....bertepatan dengan kata hikmah seorang komunis yang telah saya lupa namanya.....

"masa lalu manusia mempertuhankan pokok dan bulan yang bisu...kemudian kita menyembah sesuatu yang pekak dan buta....pada masa depan kita akan menyembah tuhan yang baru....SAINS...itulah tuhan era baru"

lebih kurang begitulah bunyinya(totally lupa ayatnya pi nak masukkan juga).....

tetapi berbeza pula dengan jerman....negara nazi ini mempunyai matlamat yang berbeza(kononnya mereka ingin menubuhkan negara bangsa)sekaligus menidakkan kelayakkan jews utk hidup di muka bumi kerana mereka adalah 1 satunya bangsa yang tiada tanah air sendiri saat itu...merekalah pencipta sjrh paling kejam apabila melancarkan holocust...ethnic cleansing....menegakkan bendera swastika(karma)dan mengagungkan kaum aryan.....

itulah sahaja apa yang kita tahu mengenai zaman tersebut....segala cerita dongeng yang ditatap pada buku2 sejarah waktu ini.....
pada kupasan akan datang saya akan menyatakan teori saya yang takkan dapat ada tidakkan....


sekali lagi saya ulangi ini hanya teori saya....

No comments:

Post a Comment