Assalamualaikum

mereka tak bijak berdusta

mereka tak bijak berdusta
mereka xmampu berdusta

CAUTION

Kenangan

Tahun 1 Ptpl Kkm Batch Purple Slideshow: Pacifist’s trip to Shah Alam, Selangor, Malaysia was created by TripAdvisor. See another Shah Alam slideshow. Take your travel photos and make a slideshow for free.

Monday 7 February 2011

Betulkah manusia adalah evolusi dari beruk???(sambungan: SEJARAH. Sebuah fakta atau sekadar teori.)

mngikut teori darwin manusia berasal dari beruk....pada asalnya makhluk yg direka oleh imaginasi mereka itu tdk tahu melakakukan pape...mrk tggl di pggir2 sg. & dlm gua2...mlalui pnemuan tlang2 dn prkakasan yg mrk tmui dlm gua2....mreka membuat spekulasi bhw mnusia zmn dhulu tggl di dlm gua...mlalui lukisn2 gua mrk ykin bhwa mnusia xthu brkomunikasi dan jga mnulis....emmm.....logik kan teori yg mrk utarakan mlalui fakta yg mrk ad....



but wait.....thinking back....ape kte law aq gne fkta yg sme utk bktikan teori aq..
firstly dowg kte "mnusia" zmn i2 xthu brkomunikasi mahupn menulis....tp mgikut kjian unicef pd zmn srba mju ni pn kdar bte huruf di dnia msh ktara di bhagian afrika...jd x hairan la lau owg gua tu pn bte uruf....ye lah cbe korg byg kn 1 day korg trcmpak dlm hutan.....ssat xjmpa jln blik....pe kowg akn wt??dn pe yg akn jd kt kowg law kowg tdsak sgt smpai trpksa plak mncipta "kluarga baru" dlm htn i2 akibat dsakan alm semula jdi....hmmmm.....bnda prtama yg aq jgka kowg akn cri iala tmpt smbunyi dr krakusan rimba...pe tmpt yg trlintas dlm minda kowg.....hotel 5* ka....@ rmah agam rm5j.....mustahilkan....kowg nk wt uma kyu ke dlm htn padat ue....kowg mmpu ke tmbg kn pkok bsar dgn tgn 0....xkn ...jd kowg pn tggl kt gua....kowg jga prlu mkn kn.....tkkan kowg nk pnjt pkok tggi utk dptkn mkanan kan...so kowg akn cri gua ygdkat dgn smber air utk dptkn air dn mkanan....INGAT!!!manusia ley idp tnpa mkanan......tpi bkn tnpa air...tul x??lgipn gua mmg slalu dkt dgn smbr air....
ps2 byg kn korg trprgkp dgn owg yg lwn jntina dgn kowg.....korg mst wt....ehem2....dn dkurniakan ank....kmudian adkh kowg akn ajr ank2 kowg tu biologi....atau ajr dowg cre nk wt gram gne asid n base....adkh kowg???aq ykin 1000% x bkn??kowg msti akn didk dowg cre tggl dirimba....wlaupn kowg adlh albert eistain skali pn....kowg mstiwt pe yg aq ckp....adkh anda akn ajr dowg gne bku dgn pena....aq ykin x....kowg msti gne dndg gua ue n melakar gmbar aje bg sng fham....i2la yg trjadi....
jd adkh wjd org gua yg dowg kte manusia zmn paleolitikk??..kmudian dowg gne kn plak pntarikhan karbon.......kte pn trtipu la dgn alat kimia yg dowg reka i2.....dowg pn ckp tulg ue brusia jutaan thun...ad ke C molekul yg mmpu dibaca pd makhluk ratusn rbu thun??...ntah la....skali lg aq ckp bhawa ini skdr teori.....yg mnilai adlh kowg.....
so up to u to generate da theory tat i give u.....(continue)

No comments:

Post a Comment